Monday 4 April 2011

N0VeL and KoReAn

eemm..novel dan korea dah sebati ngan jiwa remaja skank ni kan..1st kiter tgk penahan korea...terlampau or tak if aku katekan remaja melayu da x syok ngan industri tanah air....atas dasar pe???emm ok kiter tgk kepada budak2 skul skank, pakaian x yah ckp ala2 korean g2 (meletup mak ko!), skank ni penggunaan bhsa korea pon da berleluasa (bgs jgk kn at least rakyat malaysia can speak more than 1 bhsa)...lagu2 korea berkumandang dimna2 sj even lam toilet (ye la kalu da psg lagu tu kuat2 sampai luo toilet pon leh dgrkn..) pastu tgk la skank ni remaja or dewasa rela berhabis duit beli tiket nk p tgk konsert dorang (ex: SUJU baru2 ni..kan3... )pastu skank ni kat mn2 sj pasti psl korea gak  dorang bincangkan (berdasarkn pengalaman aku la tu..hik3)rambut2 reamaj laki skank ni da ikot2 trend korea (ala2 kim bum, teuki,si won...) yang pompuan lak berangan nk jd geum jan di, jessica, yuna...pakaian, make up, rambut, ha! sme ikot korea...ary raye pon pakai dress ala2 korea...di U dinner pon bertemakan ala2 korea g2, even tema len, pakaian ala2 korea jugak dikenakan...pendek kate makan tido sme berkenaan korea.....2nd novel, ni pon jd 1 mslh gak (aku sendri peminat novel actually)...every month duit gaji or duit pe2 mesti spend tuk novel  sebulan 2 novel kalu 12 bulan amik ko da berapa novel and berapa bnyk duit dilaburkan...huk3..tp bgs what sahut seruan kerajaan BUDAYA MEMBACA AMALAN MULIA..tp tanpa aku n korang sme sedari sebenarnya ni pon kire 1 pembaziran (sape setuju angkat kening..hehhehe) sbb pe?? sbb kalu korang da beli bnyk sngat novel tu lama2 korang leh buka in house library...cam aku sendr aku pon da x nk letak kat mn koleksi novel yg aku ad (meskipon x bnyk sgt)..mak aku pon da nek bising ye la rm100 just for novel lom termasuk pasal korea g..mak mn x bising weei....sebut psl novel  nieh aku da baca PRINCE CHARMING walaupon aku org yg terakhir n ketinggalan nk bc novel nieh tp aku x kisah sbb novel nieh mmg best tp skank zaman it sme da canggih juz online jew if nk bc novel n tgk citer korea...tp aku jenis yg berlagak ckit..huk3...x nk online nk jugak beli novel n cd citer/lagu korea tu...huh!!!teruk tol perangai..so camne skank ni , remaja2 malaysia da 'dirasuk' korean n novel nieh...kang tiba2 kuo stateement i like korean  and thats why i speak in korean and found korean bf/gf..huk3..naye beb.....yela skank pon laki n pompuan nk cr makwe/pakwe ala2 korea jugak..ssh tu korang taw la muke melayu ni spesen jew kan..mn la ad melayu cam korean xcept la dorang tu kacukan..tu len tirai dosebalik tabir la kan...pe2 pon aku x kisah la korang nk minat or jatuh cnta ngan korea n novel sbb aku pon slh sorang kpas ssh mati korea n  novel just aku nk peringat kat korang n dr aku sendr supaya jgn terlampau taksub sgt terhdp sesuatu perkra tu....kadg2 kiter x sedar perbuatan kite...:)

No comments: