aiishhh..ntah pe2 ntah pasal mende kecik pon mudah sgt nk gdh2..mende dah x wajib so dorang x berhak nk paksa2 sumone tuk beli ke pe ke...next sem kan ad lagi x payah kol org tu kol org ni nk suh beli pon..dorang dah ad otak kot leh pkir dah dorang x de duit nk wat camne kan x kn nk paksa dorang beli jugak..x ke ssh kalu camtu...biar la dorang, lgi pon lecturer ckp pakai bj formal....x yah nk sibuk2 kan diri wat bj korporat bagai nk pergi pon 1 ary jew..pergi blk kot...iissshh, fhm tol la bdk2 ni nk wat research jew tp cma nk wat event..kalu wat research org pakai bj formal...kalu dah x de sgt bj kurung tu korang pakai jew la baju melayu..geram tol aku
Sunday, 16 October 2011
Monday, 10 October 2011
welcome backkkk
dah lama kot x update mengupdate...mls la...nk bke2 mende alah ni bagai..tapi mlm ni rajinpulak nk update mende alah ni kan..
x de pe2 pon yang nak ckp memandangkan lam bulan ni kebzian semakin menghampiri so hanya waktu2 tertentu shj yg membolehkan aku online...
bar2u ni after dpt wet PT aku ad beli beberapa buah novel antaranya "hingga akhirnya", "roti cicah susu" "kopi susu sepatu biru", "yess, boss" n "3+1"..
jalan2 citer novel ni semua sempoi..best x de lah borink sgt kite bc...xcept "hingga akhir" novel ni borink ckit..x berapa ske watak mimi atia tu..huk3...walaupun tengku khuzairi dah bak, dier ttp keras aty tp x leh nk salh kan dier jugak pe yg telah terjadi kat dier dulu kan...citer paling touching ialah "kopi cicah susu" bila baca, kita akan ubah perspektif kita terhadap anak2 yatim, anak2 terbuang..mereka semua ada hati dan perasaan bagaimana cara untuk kite mendidik mereka semua agar mereka tidak terpesong utk memilih jalan yg salah....dan juga harus lah adil dan saksama lam wat keputusan...plg ske sbb hubungan antaran penghuni rumah anak2 yatim tu...begitu erat bagaikan adik beradik kandung...:).....
***mlas nk taip bnyk2..yg len korang bc sendiri ok***
****nite2, time to sleep****
Saturday, 3 September 2011
raye part 1
oooohoi......ni tnggu turn pe ek??ni first day raye after solat raye..:D sme kazen ( xcept ad 4org yg x dpt dtg) beratur tuk sesi bersalam salaman...hu3...di mulai dengan yang tua dan diakhiri dgn yg paling muda...dorang sebenarnye lbh ske duit raye...hahhahahhaha..riuh rendah time nieh..mmg best gilerr..bergurau dan bersenda bergalk dn ketawa..sme ni akan jdi sejarah sbb ti bile sme da kawen mn leh camni g dah...sme wat haluan masing2 la...
ok..ni adalah barisan anak2 nnk aku ( 2 org x de ayh teh n mokcik)...ayah teh x dapat dtg coz bini dier x dpt cuti, mokcik x dpat dtg sbb turn beraye kat umah laki dier...jom2 i perkenalkan 1 by 1..
yang pakai jbh putih tu pok alan, disusuli oleh pokde, ayh ngah, mok sue (lom kawen lagi..sape2 ad calon..tell me..he3), my grandma, my mom n da last is pek tam...sme2 ni x leh dilayan sgt, sme kepala masuk air..hu3....perangai cam budak2...(so korang byg kn lah perangai anak sedara dorang camne ye..hahhhahaa)
n ni adalah barisan menantu.. yang x de( mok teh-isteri ayh teh n ayh cik-suami mokcik)...jom berkenalan dgn mereka sme..kite start dar kri...mok alang (kedah mali), cik tam (kedah mali), cik de na (trg mali), grandma n ma( trg mali)...ni sme , sme 1 kepala dengan barisan anak2...hahhahahaa..
cool babeyh :D
raye oh raye
tip Tap Tip tup...
pejam celik pejam celik..raye pon da abis...bagi ibu n bapak yg bekerja tiba lah mase tuk memulakn tugas sebagai pekerja yg berdedikasi..bagi anak2 yg bkal amik upsr, pmr n spm..ni mase nye..pulun, pulun n pulun study...bagi student ipt berat rasenye aty nk blk ke U masing2 n memulakan idop sbg sorang mahasisa/wi n mahasistua ( biar pon aty rase berat cam batu bata)...bagi nnk n atuk di kmpung mase tuk linangan air mate (sdh sbb sme anak2 n cucu2 pulang ke rumah masing2..) tinggal la atuk n nnk di rumah...kuih raye yg banyak2 tu di bahagikan ckit2 wat bekal tuk lam kete t n t kat pejabat, kat skul atas meja masing2 sure2 penuh ngan kuih raye...t kat pejabat n kat skul sibuk wat pejabat n skul terbuka...tu part yg best kan..makan, makan n makan lagi..pastu sme cam ayam ilang anak (xpecially pompuan) risau berat bdn dah naek...ha! time ni la pemilik spa kaya raye...sme pompuan p spa, beli product tu product ni lam usaha turunkan berat bdn..tp laki??STEADY je...org ckp boroi pon boroi la janji hepi..hu3...tu pasal kat pejabat..ni suasana kat U t camne ek..ramai giler intake baru..bdk2 skank da ramai yg bijak n pandai...jasad jew kat U roh still kat umah lagi..beratnye aty nk p masuk U t...dah cuti lelama camni rse best la pulak x yah nk pikr pe2..makan minum sme ditanggung beres..hu3...
Wednesday, 24 August 2011
RAmadhan oh rAmaDhaN
sedar x sedar sekejap jew dah nak sampai sebulan.
emm...mcm2 dugaan yg kite tempuh sepanjang ramadhan kan..yg terutamanya sah2 la pasal makan dan minum..kalau kluar jalan2 pada hari2 biase, kebiasaannye KFC, McD, PIZZA HUT akan menjadi santapan setelah penat bershopping..tapi pada bulan yang penuh barakah nieh kita hanya mampu memandang shj..hik3..tu dugaan yg pertama..dugaan yang kedua sept yg kite leh agak la..dari segi pemakaian...kalu kita dapat lihat skank ramai pompuan2 yang berpakaian spt bertelanjang...oppss, bahasa ni kasar ke???huk3..tp tu la hakikat..katenye menutup aurat tapi setiap inci tubuh dorang tu leh nampak...sampai leh agak dorang punyer siza baju...eemmmm...dugaan yang ke3..mesyuarat tingkap...ni popular dalam kalangan makcik2...dah takde keje nak buat mulalah tubuh kan persatuan mesyuarat tingkap..abiz semua dorang ceritakan..kalah wartawan u olls...pe yang dier x taw??sme hal lam kampung tu dier tahu..huk3..yang keempat..dugaan yang paling dahsyat ialah maksiat....aiii..bulan2 berkat pon nk wat maksiat ke??dah la bukan bulan pose pon korang wat maksiat, lam bulan pose korang nak buat jugak kew??bagi orang2 yang camni, bagi jew kawen terus dari terus bergelumang dengan maksiat...ish2....lam bulan pose nieh harap2 kite semua telah dapat melakukan yang terbaik dalam merebut segala "hadiah" yang disediakan oleh ALLAH SWT..amin~~
Monday, 11 July 2011
b@h@g!@~~~
pagi, dan assalamualaikum~~~
wah~~topic yg nk di tulis ary nieh ialah bahagia...
sape yg x nk bahagia??even mat rempit, mat drug sme nk kn kebahagiaan...
bahagia tukan satu anugerah dari tuhan.
dengan bahagia kita akan rse diri kite lebih sempurna..
bahagia bukan sahaja terletak pada hubungan sesama manusia tetapi juga
terletak pada sihat tubuh badan..kalu kita diuji dengan penyakit berapa ramai
yang bersyukur dengan ujian tersebut dan berapa ramai yg still hidup bahagia walaupun
menghadapi penyakit yg kronik...sme itu terletak pada diri kita sendr, mind set kite...
contohnye ad pesakit yg mendapat breast cancer tp masih boleh tersenyum, gelak ketawa..bahagianya dier
segala penyakit yg diberi oleh Allah itu adlah ujian utk kita, mungkin Allah ingin mengampuni dosa2 kecil kita melalui penyakit2 tersebut..jangan sesekali menyalahkan takdir apabila kita diuji sedemikian
bahkan kita sepatutnye lbh mendekatkan dri dengan Maha Pencipta..
oh ya, menyebut pasal bahagia...saya ad membaca satu artikel yg ditulis oleh pakar motivasi
Dr. Fadillah Kamsah iaitu berkenaan petua bahagia..meskipun petua bahagia yg saya baca adalah untuk suami isteri namun ad sesetengah petua yg boleh kita lakukan dalam kehidupan seharian:)
..........................................................................................
PEtuA BaHaGiA::-
1. Doa yang berterusan.2. Patuh ajaran agama.
3. Murah dengan pujian.
4. Murah dengan khidmat.
5. Murah dengan belaian kasih sayang.
6. Murah dengan sentuhan.
7. Mencari kebaikan pasangan.
8. Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.
9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10. Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.
11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12. Berfikiran terbuka - boleh tegur menegur.
13. Berani mengambil risiko emosi - tegur/perubahan/berpisah sementara.
14. Menilai dan memberi keutamaan dalam kehidupan.
15. Tolak-ansur.
16. Menghormati dan mengambil kira ‘gerak batin’ (intuition) perempuan.
17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18. Sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak boleh dielakkan.
19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20. Sanggup berkorban buat pasangan.
21. Menghormati pasangan.
22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.
24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25. Sentiasa bermaafan sebelum tidur.
26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27. Meletakkan hak kepada pasangan.
28. Tidak menjadi hamba kepada pasangan.
29. Berubah secara kecil-kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30. Mengawal marah. Buat perjanjian.
31. Mencari penyelesaian dalam situasi ‘menang-menang’.
32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33. Menghormati sifat semula jadi pasangan.
34. Memahami peranan ‘pasangan’.
35. Hubungan perasaan sesama pasangan.
36. Jangan simpan ketidakpuasan, sedih, marah atau benci dalam hati.
37. Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.
38. Sengaja merancang untuk membaiki hubungan suami isteri.
39. Tujuh kali puji dan satu teguran.
40. Sebut ‘I love you’ sepanjang masa.
41. Banyakkan bergurau dan bermesra.
42. Sentiasa berterus terang.
43. Beri masa untuk perubahan berlaku - sabar.
44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45. Elakkan salah pasangan.
46. Cari titik pertemuan.
47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48. Lebih banyak memberi daripada menerima.
49. Minta nasihat, pandangan atau maklum balas daripada pasangan.
50. Sentiasa bersemangat - bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51. Seimbangkan hubungan dari segi:
(a) Mental, pendidikan dan ilmu
(b) Emosi
(c) Fizikal dan ekonomi
(d) Sosial
(e) Spiritual
52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa).
53. Tidak terlalu mengongkong.
54. Tidak bertindak bersendirian.
55. Memberi peluang untuk berbeza:
(a) Pendapat atau pandangan
(b) Hobi
(c) Kegemaran
(d) Makanan
(e) Cita rasa
(f) Warna pilihan dan pelbagai
56. Humor atau lawak dari semasa ke semasa.
57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59. Tidak meminta yang bukan-bukan.
60. Bentuk undang-undang atau peraturan dalam rumah tangga.
61. Mencari kelainan dan perubahan positif.
62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63. Reda, syukur dan tawakal kepada Allah s.w.t
Sunday, 10 July 2011
saranghaeyo*.*
tuk kamu yang selalu dirindui...:)
saya mintak maaf dari hujung rambut sampi hujung kaki seandainya saya ada buat silap dan salah sepanjang perhubungan kita...emmm, saya x dpt lupakan kenangan kite..awak ingt x 1st kite jupe? time tu saya nangis sorang2 kat public fon, awak juz perhatikan jew sy nangis..huh! pe la awak ni bukan nk p tolong pon..huk2..sejam gak kan wak sy dok menangis kat c2 (cam org x btl lagaknye) tp awk still ad kat bus stop tu..sy blk umah jln kaki awak ikot jugak bile saya tanye awk juz ckp nk pastikan sy selamat sampai umah, anak dara x leh blk umah sorang2 jalan kaki lak tu..time tu terharunye saya wak sempt g berangan kalu lah awk yg jd my prince charming kan bags..huk3..lepas ary tu awk selalu tggu saya kat bus stop tu kan..:)..awak taw sy cop awak ni mamat sengal taw..hak2..ye la da x siuman agaknye ad kereta x nk guna tp sanggup naek bas kononnye nk jg sy dr mat2 ulat bulu..hu3..bhagia pon time tuh..pe yg sy x puas aty nape awk x ckp yg kite ni satu kolej! kuang masin la dier nieh...;p..n sy terharu giler2 time awak ajak sy jd gf awak merangkap assistant awak time dinner ary tu, malu siot!!!malu2 pon hepi gak..hahahhaa..pejam celik pejam celik,sedar x sedar da 2 thn kite kapel...tp awk da abiz stdy n da dpt keje pon..sy nieh ad 1 thn g nk abiz stdy..tp awak da janji ngan sayakn awak akan tggu saya abiz stdy pastu awak akan mask meminangkan..saya pegang janji awak!!tp suatu ary awak tetiba jew stop contact ngan sy..bnyk kali sy msg awak, kol awak tp awk wat x taw jew..sedih sgt2 time tuh. rse cam down jew..but 3 ary before my besday u call me n gtaw yg awk sibuk ngan keje awak sbb tu x dpt bals msg n kol sy..kerana syg saya maafkn kesilapan awak, awk ckp awk nk upe sy time my besday..hepinye!!!aty ni berbunga2 riang dowh..saya excited gilerr..kite kuo sambut my besday sesama..mula2 epi tp time otw anto sy blk awk gtaw awk nk calsh ngan sy..terkejut beruk sy time tuh tnpa sy sdr sy nangis, awk sapu airmata sy..awk mintk maaf ngan sy n cba nk trgkn sumthing kat sy , tp sy x nk dgr n x leh terima hakikat tu..after 5 months adik awk kol sy n terangkn segalanye kat sy..ya allah, kenapa x gtaw sy awk sakit:'(...saya mintk maaf ngan awk sgt2 sbb mlm tu sy blah camtu jew...sejak ary tu sy asyik ulang alik ke rumah awk,sedihnye aty tgk keadaan yg x mampu berckp hanye mampu tersenyum..akhirnya awak tinggalkan sy jua,,sampai aty awk buat saya macam ni!kenapa awak tinggalkan saya camni??awak taw tak sy sayang awak sgt2..awak da janji ngan saya yg awak x kan tinggalkan saya tp kenapa awak pergi jugak??KENAPA!!awak pulanglah saya rindu n sayang awak:(....
Subscribe to:
Posts (Atom)
